English Bendera English Español Bendera Español Deutsch Bendera Deutsch Italiano Bendera Italiano Polski Bendera Polski Nederlands Bendera Nederlands Português Bendera Português Français Bendera Français 中文 Bendera 中文 日本語 Bendera 日本語 हिन्दी Bendera हिन्दी اللغة العربية Bendera اللغة العربية Русский Bendera Русский Українська Bendera Українська עִברִית Bendera עִברִית Ελληνικά Bendera Ελληνικά Türk Bendera Türk Latvietis Bendera Latvietis Dansk Bendera Dansk Norsk Bendera Norsk Íslenska Bendera Íslenska 한국어 Bendera 한국어 Suomen Bendera Suomen Gaeilge Bendera Gaeilge Bahasa Melayu Bendera Bahasa Melayu Svenska Bendera Svenska Čeština Bendera Čeština
Pengguna IkonLog Masuk
Bahasa Melayu Bendera Bahasa Melayu

Log Masuk

 

Pengumpulan rekod pangkalan data

Mengelompokkan pangkalan data dengan beberapa lajur atau beberapa lajur adalah cara biasa untuk menjalankan laporan dalam pangkalan data, sangat mudah untuk mengumpulkan data di QuintaDB secara dalam talian

Pasukan pengembangan QuintaDB telah mencipta fungsi baru untuk bekerja dengan pangkalan data, iaitu pengelompokan pangkalan data.


Pengelompokan tersebut digunakan untuk menggabungkan catatan pada asas yang sama (lapangan). Sebagai contoh, kami mempunyai pangkalan data kontrak di mana kami dapat mencari nama pelanggan, orang hubungan, baki dan jenis pembayaran.

Setiap kontrak adalah unik, tetapi perlu dikelompokkan mengikut jenis pembayaran.

Lihat arahan langkah demi langkah di bawah:

Untuk menggunakan pilihan pengelompokan, buka projek anda dan pergi ke menu Rekod.

Klik pada pautan Pengumpulan. Dalam borang seterusnya anda harus memilih bidang untuk dikelompokkan dan menentukan cara memaparkan rekod (menaik atau menurun). Keutamaan kumpulan ditentukan oleh urutan bidang di tetingkap (atas ke bawah).

Dalam pangkalan data QuintaDB, anda boleh menggunakan Pengelompokan mengikut pelbagai bidang. Ia sangat mudah. Lukiskan beberapa medan untuk melakukannya.

Lihat pangkalan data anda selepas pengelompokan.

Hasilnya dapat disimpan sebagai laporan. Anda juga boleh mengeksportnya ke PDF.

Anda boleh menghapus atau mengedit rekod, dan hasil pengelompokan akan disimpan. Klik pada pautan "batal" untuk membatalkan pengelompokan.

 

Anda boleh menyusun data yang dikumpulkan mengikut urutan menaik atau menurun:

Selepas mengumpulkan, anda boleh mencari rekod.

Dan simpan hasilnya ke laporan.