English Bendera English Español Bendera Español Deutsch Bendera Deutsch Italiano Bendera Italiano Polski Bendera Polski Nederlands Bendera Nederlands Português Bendera Português Français Bendera Français 中文 Bendera 中文 日本語 Bendera 日本語 हिन्दी Bendera हिन्दी اللغة العربية Bendera اللغة العربية Русский Bendera Русский Українська Bendera Українська עִברִית Bendera עִברִית Ελληνικά Bendera Ελληνικά Türk Bendera Türk Latvietis Bendera Latvietis Dansk Bendera Dansk Norsk Bendera Norsk Íslenska Bendera Íslenska 한국어 Bendera 한국어 Suomen Bendera Suomen Gaeilge Bendera Gaeilge Bahasa Melayu Bendera Bahasa Melayu Svenska Bendera Svenska Čeština Bendera Čeština
Pengguna IkonLog Masuk
Bahasa Melayu Bendera Bahasa Melayu

Log Masuk

 

Cara membuat pangkalan data kereta terpakai

Apabila anda perlu menyimpan kad terpakai anda di suatu tempat, adalah idea yang bagus untuk membuat pangkalan data dalam talian dengan kad. Cukup tentukan borang web dengan maklumat kereta dan isi pangkalan data anda dengan kereta db

Buat pangkalan data dalam talian dalam 5 minit.

Jadi mari kita mulakan.

Buat projek pertama anda. Klik pada butang 'Buat Pangkalan Data' di bahagian kanan atas di halaman 'Projek Saya'.

Anda akan ditanya sama ada anda ingin membuat aplikasi dari 'templat siap pakai' atau dengan mengimport dari Excel / CSV.

Tetapi jika anda ingin membuat projek baru dari awal, sila tonton video ini:


 


Penyortiran medan dalam Pembentuk Bentuk

Dengan kaedah drag and drop, anda boleh memindahkan medan pada bentuk secara menegak dan mendatar.

Untuk melakukan ini, gunakan ikon seperti yang ditunjukkan pada gambar di bawah:

Harap maklum: jika anda tidak menunjukkan pada bidang formulir di baris, ikon bergerak mendatar akan disembunyikan.

Anda perlu mengaktifkan pilihan "Jadikan bidang kelihatan dalam Borang" untuk semua bidang. Sekarang anda boleh memindahkan ladang ke tempat yang diperlukan.

Pilihan boleh dilumpuhkan kemudian.

Jadi sekarang borang anda sudah siap digunakan. Anda boleh memasukkan data. Pergi ke menu Rekod dan mulakan penambahan data. Sekiranya anda telah melakukan semuanya dengan betul, rekod pertama anda akan muncul.

Anda boleh menyesuaikan dan mengintegrasikan formulir ke laman web di menu 'widget widget'