English Bendera English Español Bendera Español Deutsch Bendera Deutsch Italiano Bendera Italiano Polski Bendera Polski Nederlands Bendera Nederlands Português Bendera Português Français Bendera Français 中文 Bendera 中文 日本語 Bendera 日本語 हिन्दी Bendera हिन्दी اللغة العربية Bendera اللغة العربية Русский Bendera Русский Українська Bendera Українська עִברִית Bendera עִברִית Ελληνικά Bendera Ελληνικά Türk Bendera Türk Latvietis Bendera Latvietis Dansk Bendera Dansk Norsk Bendera Norsk Íslenska Bendera Íslenska 한국어 Bendera 한국어 Suomen Bendera Suomen Gaeilge Bendera Gaeilge Bahasa Melayu Bendera Bahasa Melayu Svenska Bendera Svenska Čeština Bendera Čeština
Pengguna IkonLog Masuk
Bahasa Melayu Bendera Bahasa Melayu

Log Masuk

 

Surat berita e-mel

Sekiranya anda mempunyai pangkalan data dalam talian, yang mengandungi lajur e-mel, kemungkinan besar anda ingin menghantar buletin e-mel ke e-mel ini. Serta menggunakan beberapa data dari pangkalan data dalam e-mel ini, seperti lajur Nama. Sekarang ini mungkin berlaku dalam buletin e-mel QuintaDB

Anda boleh membuat dan menjadualkan E-mail Newsletter terus di QuintaDB. Sekiranya anda mempunyai bidang E-mel pada borang web anda dan anda mengumpulkan beberapa e-mel di dalam pangkalan data anda, anda boleh mula menggunakannya.

 

Anda boleh mendapatkan menu "Surat berita e-mel" di modul "Surat berita". Harap maklum bahawa anda juga boleh menghantar buletin e-mel dari halaman Rekod. Pilih beberapa rekod dan klik pada menu Tindakan. Anda akan melihat pautan 'Buletin e-mel'.

Anda perlu memilih sekurang-kurangnya satu rekod sebelum mengklik butang buletin E-mel. Juga, untuk menggunakan fungsi ini, sila tambahkan bidang E-mel ke borang anda. Ia boleh dilakukan di halaman Fields.

Sebaik sahaja anda berada di halaman buletin E-mail, anda boleh mula membuat e-mel anda.

Lajur e-mel atau Pemilik rekod: pilih lajur pangkalan data anda yang mengandungi e-mel yang akan anda kirimi e-mel anda sebentar lagi. Atau pilih "Pemilik rakaman".

Subjek: pilih e-mel deskriptif

Isi: masukkan teks e-mel anda. Anda boleh memformat teks ini menggunakan editor seperti Word. Anda juga boleh memasukkan data dari pangkalan data menggunakan | Nama lajur | format. Contohnya, anda boleh memasukkan "Hai | Nama pengguna |". Di mana Nama Pengguna adalah bidang pada borang anda (lajur pangkalan data)

Dari: menggunakan pilihan ini, anda dapat memastikan pengguna akan melihat nama anda atau syarikat anda dan bukannya QuintaDB

Balas ke: ini adalah e-mel yang boleh dibalas oleh pengguna anda

Anda boleh menyimpan tetapan e-mel buletin anda sebagai templat. Dengan cara ini anda tidak perlu mengisi semua ruangan setiap kali anda ingin menghantar e-mel. Anda boleh memuatkan templat anda menggunakan menu lungsur di bahagian bawah borang.

Juga, sila perhatikan, pautan di bahagian bawah halaman Statistik. Pautan ini membolehkan anda melihat statistik asas penggunaan buletin. Anda dapat melihat tarikh, subjek dan bilangan e-mel yang dihantar serta jumlah keseluruhan e-mel.

Seperti yang anda perhatikan, kami tidak membenarkan menghantar lebih daripada 200 e-mel setiap masa. Inilah sebabnya mengapa menggunakan templat e-mel akan menjimatkan banyak masa semasa menghantar e-mel kepada lebih daripada 200 pengguna.

Semoga fungsi e-mel buletin pangkalan data kami berguna!

 

Baca di sini mengenai Buletin SMS.